Fotografia

B znani i lubiani

SYLVA KOSCINA

Seksowna aktorka idealnie pasująca do każdej roli, zarówno arystokratki jak i kobiety współczesnej, poszukującej awansu społecznego. Stworzona do głównych ról i trudno mi pojąć, dlaczego często angażowano ją do ról drugoplanowych lub epizodycznych (np. Fellini w Giulietcie i duchach obsadził ją w paru króciutkich scenach, w których wyróżniała się przedziwnym kostiumem z wielkim kapeluszem na czele). Podobnie jak Claudia Cardinale, Sylva Koscina grała w filmach włoskich, francuskich i anglojęzycznych. Od Claudii była jednak bardziej odważna w doborze ról, a najbardziej naturalna była w rolach komediowych, w których, jak na Włoszkę przystało, była dynamiczna i żywiołowa. Dumna, królewska postawa predestynowała ją raczej do ról arystokratek, ale niestety filmy kostiumowe, w których zagrała były w większości kiczowate i nie dające dużego pola do popisu. Już na początku kariery dobrze się zaprezentowała w barwnym widowisku przygodowym wg powieści Juliusza Verne'a Michel Strogoff - Kurier carski. Nie doczekała się jednak ciekawych propozycji od dobrych reżyserów i ugrzęzła w filmach klasy B. Nie pomógł udział w bardzo dobrym, nominowanym do Oscara filmie Bitwa nad Neretwą, w którym wcieliła się w postać jugosłowiańskiej bojowniczki ruchu oporu. Nie pomogło nawet to, że zasiadała u boku Orsona Wellesa na bizantyjskim tronie w Walce o Rzym. W komedii Il Vigile zagrała samą siebie i zaśpiewała piosenkę, przebój Adriano Celentano Il tuo bacio è come un rock (Twój pocałunek jest jak rock). To była epizodyczna rola, ale bardzo wyrazista - sceny, w których zagrała to najlepsze sceny filmu i to nie jest raczej zasługą scenariusza, ale właśnie tej aktorki. Ciekawą rolę miała w brytyjskiej komedii szpiegowskiej Wyjątkowo upalny czerwiec.

---> Sylva Koscina, Bitwa nad Neretwą, Człowiek w żelaznej masce, Gniazdo szerszeni, La mala ordina, Wyjątkowo upalny czerwiec
Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation